Diese Seite mit anderen teilen ...

Informationen zum Thema:
Forum:
UKW / TV-DX-Forum
Beiträge im Thema:
16
Erster Beitrag:
vor 5 Jahren, 1 Monat
Letzter Beitrag:
vor 5 Jahren, 1 Monat
Beteiligte Autoren:
zvartoshu, pg09, Japhi, Mathias Volta, DX-Matze

16-04-2013 - pirate sender hard wide

Startbeitrag von zvartoshu am 16.04.2013 15:18

http://youtu.be/jPcBKVpxINA thos is first romanian pirate when send a carrier over 250khz !!!

Antworten:

You should take a trip to the Netherlands.

Don't worry about pirates.

von DX-Matze - am 16.04.2013 19:40
no worry about pirate stations. Problem persist but start confusions. Dx versus pirate stations.
My pirate left on 30-03-2012 - destroyed
http://www.youtube.com/watch?v=uoyQNCRdQCI antena
http://www.youtube.com/watch?v=IvjBpRc1sF8 an transmitter

von zvartoshu - am 16.04.2013 20:25
So you destroy other peoples equipment?

von Japhi - am 16.04.2013 20:38
this is a question without an response!

von zvartoshu - am 16.04.2013 21:03
This is crazy dude...

von pg09 - am 16.04.2013 22:43
thanks for response pg99

von zvartoshu - am 17.04.2013 00:56
dx affected now by pirats and splatters or noise
http://youtu.be/JXwhay5b2us
reopen pirate with big deviation.... ;)

von zvartoshu - am 17.04.2013 10:44
A new claim sended to regional comunication center but 2 pirate sender affect and destroy fm band 2 on central zone and radios near, ex 88,0 local sender affected by 87,9 and 93.3 qrm on 93,5 local

von zvartoshu - am 17.04.2013 14:28
http://youtu.be/ljZzFlUapIw
first program for pirate wide band sender

von zvartoshu - am 17.04.2013 18:41
Kann man den Profi-DXer hier bitte mal sperren?

von Japhi - am 17.04.2013 20:21
Zitat
Japhi

Wär ich auch dafür. Ich hab ehrlich gesagt keine Ahnung, was der Kerl uns hier die ganze Zeit sagen möchte...
Mit seinem ständigen Piratensendergehabe übertreibt er einfach nur, das wurde ihm auch schon mehrfach gesagt, aber er macht einfach weiter.

von pg09 - am 17.04.2013 21:14
Understand not exagerate with posts with pirate senders! is real image of the Bucharest.
I am a dx-er when need a silance in fm band 2.
I speech with an pirate station on this night and speak about 2 senders about 220w when tested in many freq. IDIOTS

von zvartoshu - am 17.04.2013 21:17
First of all you should improve your English skills ;-)
I know that pirate stations can be annoying for DXers, but I think you are overacting.
Furthermore I don't think a big city like Bucharest is the ideal place for extreme DXing, you always have to expect disturbances by other people. Some citys even have a lot more pirate stations than you have, London for example.
I think you should search yourself a quiet place out in the nature for a better DX experience without pirate stations crowding the band.

von pg09 - am 17.04.2013 21:26
I don't have pirate station on this moment! on 29-03-2013 - 1 year without pirate sender.
In same cityes you say: pirate senders on romania, and i post cityes for understand: Buzau, Vaslui, Alba Iulia, Calarasi, Bacau.
In Bucharest not an good in same zones for dx but have subelevation and stations when send over 3kw.
Principal zone silent in fm remain central, western and eastern bucharest. On north all receptions qrm by national stations.
I dont have problem with persons, i have problem with pirate stations when qrm DX. is important but on 2009 i have add comunication in my zone to search about problems and carriers. After this council comunication add an protection reception. Now is active and when appear problems add informations ,movies to understand what is problem.
Situation in bucharest when send 200w , an exemple, an pirate, without LPF on exist , destroy fm band 1,5 to4km with noise, spplattering, noise on stereo for legal stations.
IS an torture this "pirate, modern sending". Understand me now?
In this context pirate sender with splatter near, 87,5 plus 250khz - received with narrow bridges 80khz filters and 110khz at 87,75khz

von zvartoshu - am 17.04.2013 21:36
@Daniel:

Zitat
conditions of behave on UKW / TV-DX-Forum
Ausdrücklich nicht erwünscht sind Beiträge über konkrete Standorte, Sendegebiete oder Frequenzen von Piratensendern in Deutschland !

This also applies to pirate activities in Europe !
This is an official warning in accordance to this rule:
Please STOP talking about local pirate transmissions ! Next time you get a "yellow warning".
Pirate activities are not on interest here, your FM / TV-DX-logs are always welcome - thank you !

@Japhi / pg09:

Zitat
pg09
Zitat
Japhi

Wär ich auch dafür. Ich hab ehrlich gesagt keine Ahnung, was der Kerl uns hier die ganze Zeit sagen möchte...
Mit seinem ständigen Piratensendergehabe übertreibt er einfach nur, das wurde ihm auch schon mehrfach gesagt, aber er macht einfach weiter.

Eine Sperrung ist bei Daniel derzeit nicht notwending, da hier derzeit kein direkter Verstoß gegen die NuBs vorliegt, andererseits jedoch Beiträge über Piratenaktivitäten außerhalb Deutschlands unerwünscht sind, sofern kein Bezug zu UKW-DX vorliegt. Ferner schreibt Daniel insbesondere während der ES-Saison durchaus sinnige TV-DX-Beiträge.
Dennoch habe ich jetzt eine Warnung ausgesprochen, beim nächsten Mal gibt es nach Rücksprache mit den Admins die "Gelbe Karte" und bei wiederholten Verstößen einen 2-wöchigen Ausschluß. Ich denke / hoffe aber, daß es nicht soweit kommen wird. ;-)
Da dieses Thema absolut OT ist und um weiteren Unfrieden zu vermeiden, zumal keine wirkliche Diskussion im Sinne eines gesunden Gedankenaustausches vorliegt (hier würde ich nicht willkürlich schließen!!), schließe ich diesen Thread nach Rücksprache mit den Admins, vielen Dank für euer Verständnis !

PS:
Ich habe gerade mit Daniel über Facebook geredet: Ich denke, daß die ganze Geschichte im Sinne des allgemeinden Friedens hier im Griff ist. ;-)

von Mathias Volta - am 17.04.2013 23:51
Zur Information:
MySnip.de hat keinen Einfluss auf die Inhalte der Beiträge. Bitte kontaktieren Sie den Administrator des Forums bei Problemen oder Löschforderungen über die Kontaktseite.
Falls die Kontaktaufnahme mit dem Administrator des Forums fehlschlägt, kontaktieren Sie uns bitte über die in unserem Impressum angegebenen Daten.