Diese Seite mit anderen teilen ...

Informationen zum Thema:
Forum:
WinDev Forum
Beiträge im Thema:
4
Erster Beitrag:
vor 1 Monat, 2 Wochen
Letzter Beitrag:
vor 1 Monat, 2 Wochen
Beteiligte Autoren:
Stefano Giavardi, ccc2, Fabrice Harari

Joypad input USB

Startbeitrag von Stefano Giavardi am 10.03.2017 23:56

Hi. I had an old industry serial button as device for giving a human input to a WD software.
Recently I need to convert this serial input into an usb input.
I was thinking about builind an usb button using a common usb gamepad/joystick circuit.

Is there a simple way to trap / detect the key-press action on a gamepad in WD?
I read about a "parrot" sample with a joystick component inside but it's huge to study in few days. All I need is sense the event of tap on one of the gamepad buttons, as I did with serial input button.

Or the only way is WinMM.dll?

Thank you in advance.
Stefano

Antworten:

Hi Stefano,

most of the time, USB hardware of that types comes with a USB to Serial converter (software driver).

So the hardware is USB, but you use it exactly like a serial port.

Best regards

von Fabrice Harari - am 11.03.2017 10:50
Hi,

another method is write a wrapper using C# then call it from WD.

you can find alot C# example joystick out there

von ccc2 - am 13.03.2017 10:19
Thank you. In the end it was easier installing Joy2Key as hidden service and mapping the keys as a keyboard input.

Stefano

von Stefano Giavardi - am 14.03.2017 20:27
Zur Information:
MySnip.de hat keinen Einfluss auf die Inhalte der Beiträge. Bitte kontaktieren Sie den Administrator des Forums bei Problemen oder Löschforderungen über die Kontaktseite.
Falls die Kontaktaufnahme mit dem Administrator des Forums fehlschlägt, kontaktieren Sie uns bitte über die in unserem Impressum angegebenen Daten.