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elweb
Beiträge im Thema:
21
Erster Beitrag:
vor 6 Monaten, 3 Wochen
Letzter Beitrag:
vor 5 Monaten, 3 Wochen
Beteiligte Autoren:
henrikga, Mr. Horsepower, R.M, Sven Salbach, Michael Hu, Richard

Neues motor im cityel

Startbeitrag von henrikga am 01.02.2017 11:24

Hello

I'am looking for and BLDC motor for my cityel.

i have found this one [www.revolt.org.il]

good things, you decide yourself how many mV /rpm you want. so i can order an motor with 2100 rpm on 48V.

does anyone have experience with this motor or know good or bad things of the motor company?

Antworten:

15$ for a KTY84 looks a bit suspicious to me.

von Richard - am 01.02.2017 11:47
Hi Hendrik

Seems to me a bit better than the Perm 132 and without coals to change it could be an alternative solution to the Perm PMG132 it would be interesting to see the real curves of I and M of this motor.

I send a mail to the manufacturer to get the curves with a sinus controller it could really be an alternative to the perm.

Best regards

Roman

von R.M - am 01.02.2017 18:55
Hey Roman

I have received simulated curves on the rv-160pro on 48v today. I can send them to you if you give me your email address

von henrikga - am 01.02.2017 20:44
Just common sense: those motors are so-calles outrunners (=Außenläufer) which makes some mechanical aspects a little more difficult.
Nevertheless the power density appears to be overwhelming.
Unfortunately I do not know anyone with any experience...even though I like to :-)

von Mr. Horsepower - am 02.02.2017 06:17
[drive.google.com]

von henrikga - am 02.02.2017 06:29
Hallo zusammen,
wichtig hierbei ist aber das Anfahrdrehmoment. Wenn sich der Läufer dann mal dreht steigt das Drehmoment stark an.
Ich habe bei mir einen Perm PMS 120 Luftgekühlt drinn. Er wurde für mich mit einer Speziellen Wicklung versehen, so daß das ganze mit 36V funktioniert. Für 48V gibt es eine Serienausführung.

mit sonnigen Grüßen

von Michael Hu - am 02.02.2017 16:28
Wie viel km hast DU mit dem schon?
Diesem Diagramm hier hätte ich Sorgen wegen der Dauerlast im Sommer
außer Du belüftest ihn optional noch.
Oder fährst Du mit einer 45km/h Zulassung?[www.heinzmann.com]

von Sven Salbach - am 02.02.2017 16:50
Hi Hendrik

I think these curves are false because 800 Amps and a Torque of more than 150 Nm is to much for such a motor.

Best regards

Roman

von R.M - am 02.02.2017 17:25
Hallo

Das Teil geht ab wie Hulle die Steigungen in der Eifel waren kein Problem.

Wenn der Motor ähnlich ist dann ist er perfekt fürs EL

von R.M - am 02.02.2017 17:27
This is what the company wrote

I attached the graphs (up to 300A is reasonable operation condition).

von henrikga - am 02.02.2017 17:49
Hallo Sven,
ich fahre den Motor seit mitte 2011.
Übersetzung Kette 14/70.
Motor gekühlt mit externem Lüfter der sich bei 40 Grad Motoroberfläche einschaltet. Geschwindigkeit bei 68km/h per Regler abgeregelt. Reku beim Gaspadalheben (Einstellbar). Laufleistung bisher ca. 40.000km.
Motorstrom begrenzt durch den Regler ca. 460A
Wicklungsauslegung:
U:22,7V / 177A / 37Nm mit 460A Umrichter
Max. zulässiges Motormoment 45Nm
Probleme: Bei einem Bergtest Hauptsicherung duchgebrannt (200A), 1 Kabelschuh verschmort (vergessen zu Pressen aber mit Schrumpfschlauch versehen) 1x Kette gewechselt.
Das wars auch schon. Doch halt alle 5.000km Kette schmieren. Kette läuft teilweise im alten Kettenkasten.
Fahreigenschaften:
Anzug in etwa wie der Trigge bei 36V mit Compound über Wiederstand aber bis zur Endgeschwindigkeit.
Eingebaut anstelle des Trigge in geändertem Motorhalter mit Kettenspannerfunktion.

So das wars mal in Kürze.
Bei bedarf erstelle ich gerne einen etwas besseren Bericht.

mit sonnigen Grüßen

von Michael Hu - am 02.02.2017 19:25
verbau dir unbedingt den MCcoi Kettenöler!!!
Dann brauchst du dich nur noch alle 10.000km um die Kette kümmern!
Und das Kettenöl ist bei weitem nicht so ekelig an den Händen wie das Teerartige Kettenspray

von Sven Salbach - am 02.02.2017 21:38
Zitat
R.M
Hi Hendrik

I think these curves are false because 800 Amps and a Torque of more than 150 Nm is to much for such a motor.

Best regards

Roman


In my opinion the characteristics are true...truely simulated.
You can easily have 800 amps, for just seconds or even less.
Mechanically the motor will survive 150 Nm.

von Mr. Horsepower - am 03.02.2017 08:41
I think i will try this motor. i have maybe got 12 Nissan Leaf modules, and will upgrade my cityel to 96Volt

von henrikga - am 03.02.2017 12:08
do you have a pilot license ? driving will no longer be the right word for what you do then.

von Richard - am 03.02.2017 18:39
I will change the kv and gear ratio so max top speed will be 70km/t

von henrikga - am 03.02.2017 19:56
I ordered two motors (50KV) which arrived meanwhile (shipping was much faster than expected). Well packaged, quality appears to be high.

First measurements have been done (i.e. phase-phase resistance: 8.2mOhm).
Started to set up a test bench. Just little vibrations at higher speeds, well balanced.

Next steps are comparisons btw square-wave and sinusoidal controllers and start-up torque.
Future steps are about more power, efficiency and thermal behavior.

Till then...

von Mr. Horsepower - am 22.02.2017 08:07
i'am very excited to hear your experience with thermal behavior.

[endless-sphere.com]

is the motor for a cityel?

von henrikga - am 22.02.2017 14:16
Did you buy the rv160 pro with waterrcooling

von henrikga - am 22.02.2017 14:25
They are (just) air cooled..and most likely not for a City El.
Donno yet... :-)

Test bench: [www.youtube.com]
Stalling test: [www.youtube.com]

von Mr. Horsepower - am 02.03.2017 21:45
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